...

Galet Galet!

Nu sitter man här mätt efter att ha typ lagat mat för första gången
i köket. Det var lite krångligt men nu är det avklarat och fixat!

Så...dagen då har varit som rubriken Galen!
Vaknade på morgonen med att "Nej det är Alla Hjärtans Dag" Jag drar
täcket över mig och somnar om. Nej det klarade jag inte så jag gick
upp och drog på tv. Där var det ju VM i skidskytte det gick ju inte bra för Sverige
heller känns ju ännu bättre då *Not*

Senare så ringer Fredrik då jag spelar och vi pratar
lite om alt möjligt hur man lvl:ar snabbas m.m

Senare så ringer jag Elin: "Vi drar till Ikea"
Sagt och gjort efter att ha letat med saker vi jag ska lämna tillbaka så drar
vi dit. Inte några konstigheter och väl där så börjar vi lämna tilbaka sakerna och
ser att det är 10 nr före mig. Hittar sedan en lapp som någon har lagt bort. Vips så är man nr
49 istället för 53. Allt går perfekt jag är inte tekniskt inkompetent som jag trodde. Det
var stolen det var fel på! =)

Vi går sedan in på Ikea och börjar shoppa loss med saker
jag ska ha. Hittar lite allt möjligt dröjer mig kvar vid t ex köksdelen ska ha delar
+ sedan vid husgeråd eller typ ännu mer köksdelar. Burkar, Skärbrädor m.m
haha...när allt är inhandlat så beger vi oss till bilen. Där visar jag Elin och frågar om
det ska vara sådär med däcket? Nej det kommer troligtvis bli punktering haha...skämtar vi om!
Vi börjar åka och bestämmer oss för att åka till Knutby, ja ni läste rätt. Men det var
så mörk så det var nog en dum tanke när vi inte kommer se något ändå. Men men...

Vi rullar in i Knutby ser inte något alls börjar åka mot Norrtälje (är nöjd med mitt lokalkännedom om
hur man åker m.m). Svänger av på vägen mellan Knutby och Rånäs. Kör så sagta det går är ju glashalt ute.

Hm... det låter inte som det ska? Nej punkteringen har blivit ännu värre =O rullar in
mot vägkanten och svänger av. Ser att det lyser en gårdslykta vid vägen där och parkerar där
behöver ju ljus. Japps här ska bytas däck som tur var tänkte jag. Lättare sagt än gjort.
Vi måste gå och fråga i huset. Huset har många bilar utanför sig...känns som en väldigt
stor familj eller likande. Ringer på en kvinna öppnar jag slänger ut repliken
"-Hej! Är detta en normalt hem eller menar privat?" (min tanke var typ att det
var något kommunalt m.m)
Kvinnan "- Ja det är privat"
Daniel "- Ja vad bra! Har fått punktering och skulle behöva låna en Domkraft?"
Kvinnan "-det tror jag vi inte har men vi har en kille här som kanske kan hjälpa er?

Vi går in och ser att det är en skumt med huset. Det visar sig att det är ett gruppboende
för utvecklingstörda vuxna. Notera där min fråga i början av samtalet "- Är detta ett normalt hem?"
haha....

Vidare kommer Mattias som han heter ut och hjälper oss känner mig som totalt
värdelös. Pratglad typ tänkte elin och jag hehe...
Notera även att jag har slängt ut alla mina grejer i bakluckan för att få ut reservdäck m.m
VI sätter oss på Leo filten och börjar arbeta. Elin står och fryser bredvid.
Får hjälpt med domkraften och jag ska klara det själv tänker
jag. Men nej det funkar inte alls att få loss muttrarna som håller däcket. Mattias kommer
tillbaka och frågar hur det går.

 "-Det går illa"
"-Jaha men om vi gör så här, men om ni två
går upp och in i värmen och så dricker te som jag har fixat, de är ju så kallt
så kollar jag vad jag kan göra?"
"-Okej"

Vi går upp och in i huset och får komma in i matrummet. Där sätter vi oss
och fryser som attans fortfarande. Jag svimmar nästan och lägger ner huvudet
på elins knä. Vill inte sitta med huvudet ner mellan mina ben haha...
En av de boende kommer dit vars namn var Lasse.
Han är väldigt exalterad berättare den kvinnan där.
Jag börjar må bättre då kommer Mattias in och säger att allt är klart och fixat! =)
De börjar prata om att Lasse ska sova nu och de måste ha någon som är med oss
får ej lämna kvar okände obevakade. Det blir Mattias som är kvar.

Det blir en tystnad han sköter disken och jag och elin dricker Te.
"-Hur gammal är du då?"
(Tänker det låter som en raggningsreplik)
han var 24 år och skulle utbilda sig till Naprapat. Och han
har gjort lumpen berättade han med och hur det kommer sig att han utbildar sig
till det. Oj oj tänker jag och elin som ännu inte har gjort så många
olika sysslor i livet. haha...

Vi pratar på om Norrtälje, Mobergs m.m
När det börjar kännas som om nu ska vi nog inte vara
kvar längre så börjar vi tacksamt avsluta och tacka så hemskt mycket
för hjälpen. Vi går sedan där ifrån och till min förvåning är att
allt skräp som låg där på marken har tydligen han lagt in i bakluckan, Wow! =)

Vi är helt exalterade och säger att detta är den bästa "Alla Hjärtans Dag" haha...
Åker sedan därifrån och går in på flygis en snabbis och sedan bär det av
hem åt varsit håll. Missade meloidfestivalen men det gör inte något...är glad ändå ^^

What A Crazy Day!

Take Care! xoxo Daniel!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Vilket äventyr! ;)

2009-02-15 @ 08:43:18
URL: http://vanjaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0