...

Insluten

Kan tala om nu när man har varit ledig en dag och dagen efter
börjar man kl 17. Det blir en speciell känsla när man går ut första gången
för förutom en gång i går så har jag bara varit i lägenheten och bara varit.
Man får en speciell känsla i kroppen och vill inte ut och förstöra denna känsla som
infinner sig. Man känner sig som skyddad och att man är i sin egna borg
det är väl det som kallas en "fristad"? Jag funderar och det bör ju vara fler
som känner likadant. I lägenheten eller hemmet så kan man vara precis
som man vill och bara gör det man vill efter man har gjort de vanliga rutinerna.

Tex så läste jag ut "box 21" igår och det är en bok jag verkligen rekomenderar.
Den var obehaglig men samtidigt bra att man får reda på hur det kan vara eftersom
det sker runt om i vardagen likande saker. Usch...man mådde lite dåligt efter man
läst den iaf jag känner så. Ett citat från baksidan är följande

"När man sträckläst hela den ljusa natten, eller hela dagen i solen, sitter
man där med någonting kar. Något som inte släpper. En obehaglig
känsla...Av att verkligeheten pågår. Och av att man faktiskt är med i den."

Så kände jag nog oxå när jag väl hade läst klart boken.
Så den kan jag verkligen rekomendera. Startade sedan att läsa den andra
boken i "Twilight" serien. Den är ju totalt annan bok det känns lite för mycket
kärleksövertygelse och de bevisar det för mycket för varandra. Det blir på något
sätt för mycket, men jag måste läsa den eftersom jag ska se filmen sedan :)

Annars då har jag funderat på om jag ska anta det Jonna hade erbjudit att följa
med på ett äventyr. Vet inte hur det blir eftersom det var fullt med
personer som hade velat vara med om det blir fler turer? Men
detta är ju något enormt intressant och roligt att ha gjort kan jag tänka mig. Men jag
känner mig feg på något vis haha... det är väl helt naturligt kan jag tänka mig hmm...

Imorn blir det äntligen spelkvällen av för mina kollegor och vi som haft
så mycket problem att bara kunna boka en kväll. Är glad att man inte ska planera
större saker med dem haha...det vart tok mycket problem känns det som men hoppas
det blir lyckat! =)

Take Care! xoxo Daniel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0