...

Dags för Blogga!


Nu har fått lite motivation att börja blogga igen får se hur länge det
håller i sig? Det var ju ett bra tag sedan sista. Hmm....
Men det är många gånger jag har börjat skriva
något men sedan känner inte att det är tillräckligt bra eller likande och då bara
ger upp. Men nu ska jag försöka skriva ihop något inlägg =P

Sitter här i mörkret som är i min lägenhet har bara några lampor tända.
Är jätte trött så ska gå och lägga mig snart...
Det blev en lång dag fast inte så jätterolig dock lite små glädjedelar.

Börjar med att bli väckt mitt i en skum dröm men jobbet ringer och
frågar om jag kan börja kl 10.30 och då är klockan när de ringer 09.45. Hm...
Javisst svarar jag mitt i min morgonsömn eller jag vet knappt tid och rum. Shit...göra sig
klar men är faktiskt på jobbet 10.40 sedan och så känns det som om jag håller
på att dö men visst är ju ledig hela helgen! =)

Jobbar på mår illa och huvudet värker funderar om jag håller på bli sjuk
de positiva är ju att jag är på bättre humör eller hur man säger.
Eller nej det är jag inte... men men...

Annars då har jag börjat gått promenader med Fredrik förstår inte
riktigt vad som skett men ja vi hade ju sådana här promenader för typ 2 år sedan när
man lärde känna honom. Visst det är skönt att ut och gå har gjort de nu i några
dagar. Allt har med någon stegräknar tävling på jobbet att göra men jag räknar inte
några steg. Vi gick runt på gamla Lv3 området för någon dag sedan... glömde ju
kameran oxå =/ Hmm...

Btw har köpt Kamera men det vet de flesta skulle jag tro! Nikon D40 heter den
för er som inte vet och den är underbar ^^
Har redan blivit en hel del bilder så jag är nöjd. Ska väl snart börja
med de avancerade inställningarna. Kan lägga in någon bild här som jag
tog med Zoom funktionen och närbild.





Har även börjat kolla på mina O.C Serier igen eftersom jag har inte ju
lånat hem restsen av Buffy säsongerna. Måste ju ta tag i det kan ju inte växla
serie sådär. Det är ju en hel del skillnad. haha...

Nu kommer djupare funderingar...
Funderar på hur man ser på personer?
När man jobbar i affär sitter jag och funderar på varför alla personer är
så glada? Eller de får väl givetvis vara glada men jag tror inte många är glada på riktigt?
Det är ju någon mask de drar på sig när de kommer ut bland folk?
Jag kan anta att många mår bra inombords kanske är för hård nu men ändå?
Det kan väl inte stämma att alla som handlar är glada eller verkar glada?
Det ända som man märker är om de är irriterad eller sura. För de
har jag fått kunder som redan innan man har sagt hej ser på kroppsspråket att de inte
är bra på hurmör. Och då säger de knappt hej betalar och river kvittot hur handen och bara går?

Igår var jag på jätte dåligt humör och måde inte alls bra inombords och
jag kände att det kändes bra när vissa kollegor märkte att man inte
var sig själv. Fick frågan "Vad är det med dig egentligen?"
Det kanske låter illa men inombords så log jag att de finns vissa som frågar och
jag vet dock inte om de vill ha svaret så jag skojde bort det hela.
Jag kände inte för att berätta men orkade inte sätta på masken och agera som
om allt var toppen? Ibland är det ju helt okej att bara må dåligt utåt kan man säga =/

Nu har jag egntligen massor med andra saker jag kan prata om jag känner
att jag är på pratsugen humör eller prata om olika tankar och funderingar hmm...

Måste skriva i inlägget hur mycket jag är mot domen som blev idag
mot Pirate Bay personerna på att alla fälldes och sedan att
de blev 30 miljoner i skadestånd. Jag känner de som utsåg vad resultatet skulle
bli har för vek vilja. Eller på något vis känns de som om de är pressade
av musikindustrin o filmindustin att fälla de åtalade. Bara för att
tekniken har gått framåt vilket de inte kan inse? Nej jag hoppas på
överklagande och sedan frikännande. Samhället måste utvevcklas!

Har även sett filmen "De Ofrivilliga" mycket bra film mycket obehaglig i vissa anseenden.
Jag vet ju hur man skulle reagera i de scenearion som spelades upp..
och mycket annorlunda med de kamera vinklar som de visade upp.
Det kändes som om den som gjort filmen hade lyckats att nå upp till målet =)

Take Care! xoxo Daniel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0