...

Acceptera sig själv?! =O

Denna morgon var seg... vaknade flera gånger
och kunde inte riktigt somna om =/
Men sedan var de dags att gå upp och nu sitter jag här och tänkte
blogga ur mig lite.

Jag och Fredrik pratade igår natt på telefon om att acceptera sig själv?
Jag har inte riktigt funderat över detta eftersom de inte
berörde mig eller på liknande vis. Jag tyckte väl att de gör jag väl redan?
Men när jag tänker efter och liknande så är det just det jag kanske inte gör?
Men då börjar nya funderingar komma upp...hur accepterar man sig själv?
Jag kommer nog inte komma underfund med det svaret känns som genom
bloggningen det tror jag knappast.

Har gått hos psykolog ett tag nu
för att reda ut tankar och funderingar...svar:  det känns bättre men inte helt tillräckligt.
Vi har pratat om de saker jag mest går och tänker på och små problem som de flesta
personer har. Men det räcker inte känns det som. De kan vara kvällar som är jättejobbiga
och som man bara vill glömma. Men det funkar inte att bara gå och sova och hoppas att
funderingarna är borta tills nästa dag. Den taktiken är ju bara ett sätt att förtränga
de jobbiga tankarna. Det är bättre att bearbeta och jobba med
de sakerna man mår dåligt över. Visst allt kanske inte går att lösa men om jag sitter
ner och funderar vet jag ju själv vad problemet är.

Idag har jag kommit fram till att jag ska nog börja träna på Gym eller liknande
jag har ju ganska mycket fritid och det är inte alltid bra.
Men jag har tid att gå till Gym och bara släppa alla tankar och funderingar
m.m. Det skulle jag nog må bra över och det är ju en början
till att man blir nöjd med sitt utseende. Sedan får man ju ta de andra bitarna
och börja fundera och agera så de löser sig. Men man kommer alltid
ha problem men man kan minska propotionerna på de tror jag eller vill tro! =)

Det här inlägget blev visst lite djupare men sådant behövs ibland ockå
om inte för er men för min egen del =)

Take Care! xoxo Daniel!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Du är min hjälte iaf, du är den du är ^^ take care hooney!

2008-10-10 @ 22:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0