...

Presidentvalet!

Sitter och tittar på Valvakan av amerikanska presidentvalet som har seglat upp
nu på svt. Jag följer den gärna på Svt eftersom den är oberoende politiskt och likande och
känns som om de är mest neutrala. Så därför blev valet då Svt.

Jag funderar på vem jag mest vill se som president i USA, jag har ju
dilemmat att jag ser helst demokraterna, men jag lägger stor vikt på
erfarenheten. Därför lutar det mer åt republikanerna eftersom han har vad jag har
uppfattat det som mer erfarenhet hur allt fungerar.
Jag ska inte dölja att jag var mycket mer positiv till Hillary Clinton, hon har ju
faktiskt haft sin man som styrande man och mäktigaste person.
Och jag gjorde ett test på aftonbladet förut och då blev jag Demokratiskt person
så jag skulle väl sluta upp bakom Barack Obama eftersom hon ville
hon ville det. Nu hör jag här på tv att det går bra för Obama i de viktigaste
staterna ex Pennsylvania. Virgina och Ohio m.m
Nog om valet nu.

Annars idag har jag varit runt lite på stan och kollar in saker
som jag kommer avslöja lite närmare när planerna är mer fast. Just nu ganska
lösa planeringar men det blir bra skulle jag tro.

Umgicks med Emilie nu på kvällen och vi kollade på film tro det eller ej
men valet föll på "High School Musical 2"
Det var trevligt att träffa henne...de var ju ett tag sedan och tråkigt att
de andra som var inbjudna inte kunde dyka upp men de kommer
ju fler chanser  =)


=)

Nu blir det nog att lägga sig i soffan och glo in resten av valvakan
sover i soffan i natt framför tv:n.

Take Care! xoxo Daniel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0